5 cech dobrego lidera

Może zastanawiałeś się nieraz co odróżnia dobrych liderów od słabych?

W jaki sposób osiągają dobre wyniki na swoich stanowiskach? Poniżej kilka pomysłów na to jak możesz zwiększyć swoją skuteczność jako lider.

1. Postaw bardziej na „kto” niż „co”. Ze wszystkich zasobów jakie posiadasz do dyspozycji, najważniejsze są zasoby ludzie. W ludziach tkwi Twój największy potencjał na sukces i największe zagrożenie poniesienia porażki. Otaczanie się najlepszymi ludźmi jest kluczowym warunkiem Twojego sukcesu jako managera.

2. Zamiast wydawać polecenia, zadawaj pytania. Jedną z najważniejszych umiejętności managera cenioną przez pracowników jest umiejętne korzystanie z pytań otwartych. Zamiast wydawać polecenia zadawaj pytania swoich współpracownikom, by dać im szansę zgłoszenia swoich pomysłów i pełnego zaangażowania się w realizację zadań. Coachingowy styl zarządzania powoli zaczyna już być standardem, a nie wielkim odkryciem.

3. Bądź odważny. Bycie managerem wymaga odwagi i działania. Firma płaci ci za podejmowanie decyzji. Wychodź pierwszy do tablicy, by pokazać swoim ludziom i szefowi, że stoisz na wysokości zadania. Nie czekaj, aż zgłosi się ktoś inny.

4. Nie czekaj na wielki sukces. Zadbaj o kilka mniejszych. Bycie dobrym liderem nie polega na byciu bohaterem jednego wieczoru, ale na robieniu wielu dobrych rzeczy każdego dnia. Idź więc do przodu małymi krokami.

5. Nie pozwól aby koniunktura decydowała o Twoim sukcesie lub porażce. Nawet w czasach kryzysu, niekorzystnego kursu waluty czy złamaniu się branży, są firmy które kwitną. Dobrzy liderzy będą dalej robić dobre rzeczy i osiągać dobre wyniki. Dlatego nie daj się ponieść czarnowidztwu i ogólnemu zniechęceniu.

Życzę powodzenia na drodze do doskonałości!

Przeczytaj podobne wpisy:

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.