Jak wdrożyć wiedzę ze szkoleń?

Tadeusz poruszył bardzo ciekawy temat:

Ukończyłem kilka szkoleń z zakresu „bycia managerem”. Zarządzam również grupą ludzi. Największy problem mam z wdrożeniem zdobytej wiedzy do praktyki. Moje pytanie to jak zdobytą wiedzę zastosować w praktyce?

Tadeuszu, nie jesteś sam w swojej niemocy! Nad skutecznością szkoleń i tego, aby nauka nie poszła w las, debatują tęgie głowy od dziesięcioleci. Co zrobić, aby po szkoleniu nie pozostały tylko nigdy nie otwarte zbindowane materiały szkoleniowe?

Jest na to jeden sposób – często je otwierać:) Uważam, że największą przeszkodą we wdrażaniu w życie wiedzy ze szkoleń jest to, że szkolenia szybko się kończą i nikt potem do nich nie wraca. Druga, równie ważna jeśli nie ważniejsza przeszkoda, którą zauważyłam, tkwi w psychice – „co pomyślą o mnie moi pracownicy, jeśli nigdy tego nie robiłem i nagle zacznę coś robić? Będą mówić, że znowu byłem na szkoleniu i teraz ćwiczę na nich nowe techniki”. Na szkoleniu nabywa się wiedzy, ćwiczy nowe umiejętności i zmienia przekonania na temat dotychczasowego postępowania. Jeśli wstydzisz się zacząć postępować inaczej, nie chodź na szkolenia. Jeśli chcesz być bardziej skuteczny jako manager, musisz odważyć się zmieniać swoje dotychczasowe nawyki, nawet za cenę zdziwienia swoich pracowników i ich początkowej nieufności wobec zmiany.

Do wdrożenia wiedzy ze szkolenia należy się przygotować, tak jak do każdej innej zmiany. Zrób listę rzeczy, które chcesz zmienić i ustaw je w kolejności ważności. Złota zasada – jedna zmiana w danym czasie (chyba że jest to kilka zmian powiązanych w jeden proces, to można i trzeba wprowadzić kilka na raz).  Przed jej wprowadzeniem opracuj plan wdrożenia – jak przy każdej zmianie. Przygotuj sobie ściągę z lista tego, co chcesz powiedzieć swoim pracownikom. Ważne jest, aby szef, który zmienia swoje dotychczasowe przyzwyczajenia i ustala nowe zasady gry, nie zapomniał powiedzieć o tym swoim ludziom.

Kiedy już uda Ci się wdrożyć w życie cenne nauki ze szkolenia, możesz zapytać o feedback swoich ludzi. Szkolenia „z bycia managerem” mają służyć podniesieniu Twoich umiejętności zarządzania ludźmi. Oni pierwsi więc mogą powiedzieć Ci, na ile przerobiłeś zadane lekcje i zdałeś w praktyce ten egzamin:)

I pamiętaj – tylko ten, kto nic nie robi, nie popełnia błędów.

Życzę powodzenia we wdrażaniu zmian!

Przeczytaj podobne wpisy:

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.