Jesteś wybierany i wybierasz

jak wybrać dobrą ofertę?Najważniejsze pytanie, jakie powinieneś sobie zadać idąc na rozmowę rekrutacyjną nie jest pytanie o to ile ci zapłacą. Najważniejsze pytanie dla każdego szanującego się pracownika a zwłaszcza managera brzmi: Czy odpowiada mi kultura organizacyjna tej firmy? Czy mój system wartości jest zgodny z systemem wartości tej firmy?

Wypisz swoje oczekiwania jeszcze przed rozmową o pracę, abyś potem nie uległ łatwej pokusie zrezygnowania z ważnych dla siebie wartości pod wypływem impulsu czy dokonywania targów z samym sobą.
Moją najważniejszą wartością w pracy jest na przykład możliwość wdrażania własnych pomysłów i tworzenia czegoś wielkiego. Wiem, że mogłabym pracować dla niejednego pracodawcy o bardziej rozpoznawalnej marce na rynku, ale ta wartość w miejscu pracy ( i w życiu generalnie) jest dla mnie bezcenna.

Na rozmowie o pracę Twoim zadaniem jest więc nie tylko dobrze sprzedać swoją osobę, ale także poznać kulturę organizacyjną firmy, w której chcesz pracować. Bądź więc czuły na jej przejawy i obserwuj pracowników– to w jaki sposób się ubierają, jak się do siebie odnoszą, jakie ogólne wrażenie robi firma? Czytaj „między wierszami”, a właściwie między pytaniami, które zadaje Ci pracodawca. Sam w ten sposób zwraca Twoją uwagę na te aspekty funkcjonowania, które mają w firmie znaczenie.

Czy pyta Cię o pracę zespołową, asertywność, umiejętność podejmowania decyzji czy może o umiejętność rozwiązywania konfliktów, współpracę z trudnymi ludźmi i podporządkowanie się niepopularnym decyzjom? Jakich przymiotników używają opisując stanowisko pracy? Czy pyta o to, co jest dla Ciebie ważne? Czy daje Ci do zrozumienia, że się liczysz i masz znaczenie? Czy czujesz się jak na przesłuchaniu czy jak na rozmowie? Bardzo dużo o kulturze firmy mówi sposób, w jaki traktuje kandydatów do pracy. Możesz założyć, że podobnie traktuje swoich pracowników.

Pytania rekrutującego powiedzą Ci dużo o klimacie, w jaki przyjdzie Ci pracować. Jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości, nie wahaj się zadawać pytań. o misję i wartości firmy, sposób podejmowania decyzji, procedury, system ocen.

Dlaczego jest to takie ważne? Pracujemy nie tylko dla pieniędzy. W pracy spędzamy połowę życia i należy zrobić wszystko by było to miejsce, w którym dobrze się czujemy. Zrób to dla swojego serca, bo warto.

Przeczytaj podobne wpisy:

Jaka jest twoja opinia?