Pracownik pracuje powoli

Na jednej z grup dyskusyjnych GoldenLine pojawiło się ciekawe pytanie: o sposób postępowania z pracownikami,  których podejście do pracy nie spełnia oczekiwań. Czytelniczka podała przykład osoby, która pracuje poprawnie, nie popełnia błędów, ale pracuje powoli, woli zrobić mniej niż więcej i pod tym względem „odstaje” od reszty zespołu.. I zapytała, co zrobić z takimi pracownikami? Pracować z nimi,  poświęcać im więcej czasu, motywować, bardziej sprawdzać, czy po prostu zwalniać?

Poleciłam jej książkę Jima Collinsa „Od dobrego do wielkiego”. Tam jest odpowiedź na to pytanie.

Jestem za tym, by „zabrać do autobusu” (to metafora z książki) tylko tych, którym CHCE się pracować. Dążyć do stworzenia miejsca do pracy dla zaangażowanych ludzi, a nie dla tych, którzy oszczędzają się w pracy, bo w domu mają ciekawsze rzeczy do zrobienia.

Prowadzenie takiej długofalowej polityki przynosi efekty w postaci wzrostu efektywności pracy. A co należy robić? Dokładnie to, co napisała Czytelniczka i to w takiej kolejności – dawać szansę i poświęcać czas na początku, kontrolować i egzekwować realizację przyjętych założeń,  a jeśli to nie przynosi efektów… pozwolić realizować się poza firmą.

Trzeba sobie jasno powiedzieć, że niektórzy trafili do Twojej czy mojej firmy przez przypadek i zostali w niej tylko przez zasiedzenie. Lepiej jest więc pomóc im rozwinąć skrzydła w innym miejscu.

Brutalne, ale prawdziwe.

Przeczytaj podobne wpisy:

Leave a Comment